Skupina Nova byla v roce 2012 opět nejsledovanější

Skupina Nova byla v roce 2012 opět nejsledovanější

Skupina Nova se svými stanicemi se v roce 2012 stala nejsledovanější ve své primární cílové skupině 15–54, a to jak v celodenním měřítku, tak v primetime. Skupina Nova se stala nejsledovanější také v nejširší možné cílové skupině 4+, a to jak za celý den, tak v primetime.

V cílové skupině diváků 15-54, na kterou skupina Nova primárně cílí program svých televizních stanic, a která obsahuje všechny klíčové cílové skupiny pro zadavatele reklamy, dosáhla skupina Nova v primetime 38,34 % podílu na sledovanosti. Celodenní podíl skupiny Nova na sledovanosti v roce 2012 pak v této cílové skupině činil téměř 34 %. Z jednotlivých stanic byla v roce 2012 jednoznačně nejúspěšnější TV Nova, která v primetime a CS 15-54 dosáhla v roce 2012 podílu na sledovanosti 32 %, což je téměř dvojnásobek toho, co dosáhla druhá televizní stanice v pořadí.

Pokud jde o výsledky ve vůbec nejširší měřené cílové skupině v České republice, tedy v cílové skupině diváků 4+, byla skupina Nova v roce 2012 nejoblíbenější jak v celodenní sledovanosti, tak v primetime. V primetime pak televizní stanice skupiny Nova dosáhly v cílové skupině 4+ průměrného reache (celkový počet diváků, kteří v danou dobu alespoň tři minuty kontinuálně sledovali daný program) 3,844 milionu diváků denně.

V obou cílových ukazatelích tak skupina Nova upevnila svou vůdčí pozici a v roce 2012 opět potvrdila své postavení nezpochybnitelného lídra trhu v České republice. „Jsem hrdý na to, že v rostoucím konkurenčním prostředí už patnáct let od začátku peoplemetrového měření skupina Nova drží pozici lídra trhu, a jsem přesvědčený, že díky novým televizním stanicím, které jsme spustili, a které dále chystáme ke spuštění, budeme pozici jedničky na trhu nadále upevňovat,“ komentuje rok 2012 z pohledu skupiny Nova generální ředitel Jan Andruško.

Velmi dobře si v roce 2012 vedla i Nova Cinema. Ta v cílové skupině 15-54 v primetime dosáhla podílu na sledovanosti 6,04 %, což je nejlepší výsledek v pětileté existenci této stanice. Nova Cinema tak v žebříčku všech tuzemských samostatně měřených televizních stanic zůstává na 4. místě.

Skupina Nova je lídrem i přesto, že první tři čtvrtiny roku 2012 se jí do měření sledovanosti započítávaly pouze dvě její stanice – Nova a Nova Cinema. Na poslední čtvrtinu roku se pak k nim přidal i FANDA. Ten zaznamenal v klíčové cílové skupině 15-54 divácky nejúspěšnější start ze všech nových televizních stanic spuštěných po roce 2000. Od února 2013 navíc do měření sledovanosti skupině Nova přibude i SMÍCHOV, který odstartoval své vysílání 23. prosince 2012.

Pořady skupiny Nova pak dominovaly i žebříčku nejsledovanějších pořadů v roce 2012. V desítce nejúspěšnějších nezpravodajských pořadů v cílové skupině 15-54 obsadila skupina Nova sedm pozic. V žebříčku pěti set nejsledovanějších pořadů roku 2012 včetně zpravodajských pořadů pak skupina Nova obsadila se svými pořady 494 míst.

Zdroj: ATO – Mediaresearch