Nova v první polovině roku 2017 nejsledovanější televizní skupinou na českém trhu

logo Nova Group 2017
Zdroj: TV Nova logo Nova Group 2017

Praha, 3. červenec 2017 – Skupina Nova potvrdila v první polovině roku 2017 pozici nejsledovanější televizní skupiny na českém trhu a svůj stabilní náskok nad nejbližší konkurencí. Od začátku roku do konce června dosáhla souhrnně programem svých stanic v prime time 39,5% share v cílové skupině 15-54 let. V meziročním srovnání se jedná o 5% narůst (nárůst o 1,9 p. b.). V celodenním měřítku dosáhl share skupiny Nova ve stejné cílové skupině 36,6 %. V meziročním srovnání se jedná o 8% narůst (nárůst o 2,6 p. b.).

Jarní sezóna se nesla v duchu úspěšných programových pilířů, mezi které zejména patří Televizní noviny (v první polovině roku dosáhly 38,1% share v CS 15-54 ), seriály Ulice a Ordinace v růžové zahradě 2 nebo doku-reality Výměna manželek. Nejsledovanější denní seriál Ulice sledovalo
36,4 % diváků v CS 15-54 a v průměru 1,2 milionu diváků v CS 4+. Ordinace v růžové zahradě 2 za jarní sezónu dosáhla průměrně 29,9% share v CS 15-54 a na každý její díl se na jaře průměrně dívalo 1,4 milionu diváků širší cílové skupiny 4+. Výměna manželek měla v průměru 28,8% share v CS 15-54.

Stabilní programové schéma s krásnými výsledky sledovanosti doplnila zábavná show Tvoje tvář má známý hlas, která během jara vévodila televizním obrazovkám. Její průměrná sledovanost činila 39,1 % diváků CS 15-54 u televizních obrazovek a každý díl průměrně sledovalo 1,3 milionu diváků v širší cílové skupině 4+. Mezi divácky úspěšné formáty se zařadily taky Co na to Češi s 20,4% podílem na sledovanosti v CS 15-54, reality show Robinsonův ostrov (24,1% share v CS 15-54), dokumentární série Holky pod zámkem 2 (v průměru 25,7% share v CS 15-54) a krimi seriál Specialisté (průměrně 23,4% share v 15-54).

Podíl na sledovanosti stanic skupiny Nova (první pololetí 2017)

Největšího podílu na sledovanosti v rámci skupiny Nova dosáhla hlavní stanice TV Nova, kterou v prime time sledovalo průměrně 28,2 % diváků 15-54 u televizních obrazovek. V celodenním měřítku dosáhl share stanice Nova ve stejné cílové skupině 23,8 %. Tematické stanice, které na začátku letošního roku prošly rebrandingem, dosáhly v all day během prvního pololetí 2017 souhrnně 12,8% share v CS 15-54. V meziročním srovnání se jedná o 29% nárůst (o 2,9 p. b.). Nejlepší výsledky zaznamenala filmová stanice Nova Cinema s 6,3% share v CS 15-54. Nova 2 měla 3,0% share v CS 15-54, Nova Action v all day přilákala k televizním obrazovkám 2,6 % diváků v CS 15-54 a Nova Gold dosáhla na 0,9% share v all day v CS 15-54.

Zdroj: ATO – Nielsen Admosphere


Jana Ondrejechová
Koordinátorka korporátního PR
M: +420 725 554 418
E: Jana.Ondrejechova@nova.cz